אתם בידיים הנכונות, בניית אתרי אינטרנט יוצרת עבורכם את הכלי השיווקי החזק ביותר שיהיה ברשותכם כיום. לא מעט בעלי עסקים מגיעים לנקודה בה הם רוצה לבנות אתר אינטרנט ועוסקים בעיקר בשאלות “מה יהיה בו? כיצד אני משווקים באינטרנט את האתר? “, אך אינם מקדישים מספיק זמן לשאלות “מה אני רוצה שהוא יעשה? כמה לקוחות יכולים להגיע אלי?”, כלומר, מה המטרה מאחורי קיומו של האתר?. בשורה התחתונה, אתר האינטרנט שלכם הוא כלי שיווקי אינטרנטי. לעסקים רבים, הוא מקור ההכנסה העיקרי ואם תשחקו עם הקלפים כמו שצריך, הוא יכול להיות גם מקור ההכנסה העיקרי שלכם.
בניית אתר אינטרנט – הנתיב המהיר ללקוחות שלכם
באופן כללי, מה שנמצא בליבו של כל עסק הם הלקוחות נאמנים, במיוחד לעסקים קטנים. עבור חברה בתחילת דרכה, הלקוח אינו רק גלגל נוסף במערכת, אלא עורק החיים שלו. עסקים רבים סומכים על תמיכתם של לקוחות חוזרים כדי להישאר מעל קו המים. עבור עסקים כאלה, בניית אתרי אינטרנט היא הדרך המהירה והטובה ביותר לגשת אל הלקוחות ישירות ולשמור איתם על קשר לאורך זמן.
בעוד שהרשתות החברתיות יכולות להציע אפשרות דומה, החיסרון העיקרי בהן הוא שנוכחות העסק אינה שייכת לכם – עמוד הפייסבוק שלכם שייך לפייסבוק, ובלחיצת כפתור יכול להיעלם מהעולם. כאשר אתם משתמשים באתר אחר, אתם משרתים קודם כל את האינטרס העסקי שלו, ורק אחר כך את האינטרס שלכם. בניית אתר אינטרנט ייעודי לעסק שלכם מאפשר לכם להציב בחזית את מה שחשוב לכם, ולוודא שאף אחד לא יקום בבוקר ויעלים את קו התקשורת אל הלקוחות שלכם.
אפרופו קשר עם הלקוחות, לא מספיק רק לספק פנים לעסק שלכם – צריך גם לוודא שהפנים מתאימות לדרישות שלכם. עם הזינוק בשימוש במכשירים סלולריים, בניית אתרי אינטרנט המותאמים למובייל הפכה להכרחית. אתר סלולרי שיעשה פרסום בגוגל יאפשר ללקוחות לגשת למידע בכל מקום שבו הם נמצאים והוא מעודד אנשים לשתף ולספר על העסק שלכם לאחרים. תארו לעצמכם שבמהלך שיחה בסלון אצל חברים, הם יכולים לשלוף את הסמארטפון ובלחיצה אחת להראות את החולצה החדשה שקנו מכם, או להעביר ברגע את מספר הטלפון של המשרד שלכם.
בניית אתר אינטרנט סלולרי, או התאמת אתר האינטרנט כך שיציג את המידע בצורה נוחה גם במכשירים סלולריים, יכולה להביא נתח של לקוחות מזדמנים שלא היו זמינים לכם קודם, דרך שימוש במיקום הגיאוגרפי. תארו לעצמכם שאדם ברחוב יכול לחפש איפה לקנות מוצר מסוים, והתוצאה שמוצגת לו היא החנות שלכם, כמה מטרים במורד הרחוב? עם החיפוש הסלולרי המודרני ובניית אתר ושיווק באינטרנט שהמותאם לכך, זה אפשרי בהחלט.
אולי יעניין אותך קידום אתרים אורגני – מגדיל את כמות הפניות לעסק שלך
אתר האינטרנט הוא חלון הראווה שלכם
כשאתם עוסקים בבניית אתר האינטרנט לעסק שלכם, אפשר לחשוב על עמוד הבית שלכם כחלון ראווה של חנות פיזית. זכרו לכלול קריאה לפעולה בתוכן – שימוש נכון בכלי זה יכול להיות ההבדל בין הגולש שמדלג על פני החנות שלכם ועובר הלאה, לבין זה שמתעניין ונכנס פנימה. שימו לב שלא מספיק רק “להניח” את המסר השיווקי שלכם ולקוות שהגולש יקלוט אותו. במקום לכתוב “50% הנחה על שלל מוצרים”, נסו “50% הנחה על שלל מוצרים, לחצו כאן לרשימה המלאה”. נסו לחשוב מראש מה הלקוחות שלכם רוצים כשהם ניגשים לאתר, ותנו מענה לצורך הזה.
ובסופו של יום, לא משנה כמה האתר שלכם מותאם לצורכי הלקוחות עם קריאות נכונות לפעולה, אנשים צריכים עזרה. כשאתם עובדים על בניית אתר האינטרנט לעסק, שימו לב שחשוב לא לתת ללקוח לחפש בנרות איך הוא יכול ליצור קשר עם בית העסק. יש אנשים שעדיין לא סומכים על רכישה דרך אתר, ויעדיפו לדבר עם בן אדם. הקלו עליהם – שימו הפניות ברורות למדור יצירת הקשר באתר. שימו בו תשובות לשאלות נפוצות, כך שרגע אחד לפני שיחת הטלפון הלקוח עשוי לשים לזה לב ולפתור את הבעיה בעצמו. עדיף שמספר הטלפון של העסק תמיד יופיע בצורה בולטת באתר, וכמובן שיהיה צורך לעשות קידום אתרים בגוגל.
זכרו, שהאינטרס של הלקוחות הוא האינטרנט שלכם. בנייה ופרסום אתרים באינטרנט לעסק בצורה הנכונה, תיצור חווית משתמש שתמיד תציב את הלקוח בראש, בתקווה להפוך גולשים רבים ללקוחות חדשים.