עלות לפרסום בגוגל
עלות לפרסום בגוגל

פרסום בגוגל הוא חלק חשוב ביותר לתכנית הפרסום והשיווק של העסק שלכם. ודאי כבר קראתם ושמעתם אינספור פעמים באילו טכניקות אתם "חייבים" להשתמש והיכן לשים את התקציב שלכם. ובכן, צריך לקחת בחשבון שהתקציב בנוי לא רק מערוץ פרסום אחד בדרך כלל וגם אם החלטתם לשים את כל התקציב שלכם על פרסום בגוגל כדאי לקחת בחשבון כמה דברים כדי לבחון את העלות הכוללת.

בחינת התקציב – לא רק לגוגל:

אתם יכולים לגשת לחברת הפרסום שאתם עובדים עמה ולומר להם "יש לי 3,000 שח תקציב פרסום  כל חודש" אבל צריך לזכור שלא כל שלושת אלפים השקלים הולכים לגוגל כדי להביא לכם תוצאות. מתוך התקציב הזה יש גם נגזרת תשלום שהולכת לאיש המקצוע (או לחברת הפרסום במקרה הזה) על העבודה המתבצעת בשטח. העבודה לרוב תכלול מחקר מתחרים, כתיבת מודעות, מעקב אחר הקמפיין, ניתוח נתונים, שיפור ביצועים ועוד. זאת מבלי להזכיר עלויות נוספות שנרחיב עליהן מעט בהמשך.

קראו עוד על קידום אתר

החלק שאתם יכולים לשלוט בו:

החלק שאתם יכולים לשלוט בו הוא על התקציב היומי שהולך לגוגל. אם לצורך העניין חברת הפרסום תגבה לכם בין 10-20 אחוז מתקציב הפרסום אודות העבודה (בתמחור מינימלי כמובן) תוכלו לדרוש מחברת הפרסום לדעת כמה מתוך תקציב הפרסום שלכם הולך אליה על העבודה וכמה לגוגל. כך למעשה מהתקציב שהולך לגוגל אתם יכולים להכתיב את הממוצע היומי שאתם רוצים להשקיע. אם לדוגמה נותרו לכם 2000 שקלים לפרסום עצמו בגוגל הרי שבחלוקה ל-30 יום בחודש התקציב היומי שלכם עומד על בערך 66 שקלים ליום.

כאשר בוחנים תקציב פרסום בגוגל יש לקחת בחשבון שאם העלות היומית תהיה נמוכה מדי ייתכן ובשעות רבות במהלך היום המודעה שלכם לא תופיע. המערכת של גוגל אולי תחלק את התקציב שלכם למהלך היום כדי שלא יתפזר כולו בשעה אחת אך בתקציב נמוך של כמה עשרות שקלים ביום ככל הנראה לא תיהנו מהרבה מאוד שעות של הופעה בתוצאות החיפוש.

עלויות לא צפויות:

כדאי לזכור כי מלבד ההוצאות לאיש המקצוע להעלאה ותפעול הקמפיין והוצאות הפרסום לגוגל יש להכיר גם בהוצאות נלוות שלעתים לא צפויות או מוכרות ללקוח. כך למשל: ייתכן ותצטרכו דפי נחיתה חדשים למוצרים שאתם רוצים לקדם או שדרוג תוכן בדף קיים. אולי תצטרכו התאמה רספונסיבית לאתר או לדף הנחיתה שלכם, שדרוג העיצוב ועוד. כל אלה עולים כסף לבעלי מקצוע המתמחים באותם תחומים. מומלץ לדאוג לתשתיות חזקות שגם נראות טוב לפני שמוציאים כסף רב על פרסום שיכול להמיר לכם הרבה פחות.