כמו בכל תחום גם בכתיבת תוכן לאתרים רבים מאתנו מחפשים את התוכן האיכותי ביותר, ורצוי במחיר הזול ביותר. אך לא מומלץ לחפש כותב תוכן זול שמוכר את המילים שלו “לפי משקל”, בעשר אגורות למילה, בעשרים אגורות למילה ועוד. כותב תוכן זול ימהר למלא את הדף במילים ולא ישקיע מאמצים בכתיבת התכנים.
כולם אוהבים תוכן איכותי, גם גוגל וגם הגולשים. האלגוריתם של גוגל כבר למד לזהות תכנים איכותיים וכאשר הוא נפגש בתוכן איכותי, ויכול לעזור לקידום אתרים אורגני של האתר ולגרום לו להופיע בתוצאות האורגניות ראשונות בגוגל, כאשר הוא נפגש בתוכן פחות איכותי, הוא מוריד את הדף בדירוג התוצאות.
כותב התוכן הוא איש השיווק שלכם מאחורי המקלדת. וענו בכנות: האם הייתם מפקידים את המוצר שלכם בידי סוכן המדבר בשפה עילגת? כך גם בכתיבת תוכן. כאשר הגולש נתקל בתכנים שאינם כתובים בשפה רהוטה ואינם מעניקים לו ערך ומוסף, הוא מיד ייטוש את האתר ויגיע אל המתחרים שלכם.
כתיבת תוכן לאתרים מחיר – 9 דברים שחשוב לדעת
כמו בכל דבר, מה שזול בסופו של דבר יוצא יקר. ולכן כדי לשווק בהצלחה באתר, ברשתות החברתיות או בגוגל ממומן, יש לכתוב תוכן קריא, קליט ומשכנע. אם יש פערי מחירים בין כותבי התוכן, יש לזה סיבה טובה. וזה כנראה ההבדל בין כתיבה שיווקית שמניעה לפעולה או כתיבה שנותנת רק מידע כללי אודות המוצר או השירות.
כמו שמחפשים את הרופא הכי טוב או עורך דין הכי טוב ובעל שם, כך גם בכתיבת תוכן שיווקי חשוב ביותר למצוא את הכותב הטוב ביותר שיודע לכתוב ברמה גבוהה, רמה שתכבד את האתר, תגרום לקורא להבין בקלות על מה מדובר ותגרום לו לרכוש את המוצר.
יש סוגים שונים של תוכן לכתיבה באתר, תוכן לבלוג של האתר, תוכן לשאלות ותשובות, כתיבת שיווקית לתוכן עבור מדריכים, תוכן לטיפים ועוד. כדי שהתוכן יהיה מקצועי ומשכנע חשוב שכותב התכנים יבצע מחקר מקיף אודות האתר שעליו הוא מתעתד לכתוב כדי להכיר מקרוב את הנושא ולהכין כתבה מקורית, לא מועתקת ולא משוכתבת וללא דמיון לכתבות אחרות ברשת.
לא די לכתוב מאמר קצר עם חזרה של מילות מפתח כדי לקדם את הדף, גם גוגל כבר למד לזהות את איכות הכתבות. רק כתבות איכותיות ומושקעות ומקוריות יגרמו לקידום האתר ומנגד, כתבות בעלות איכות ירודה יביאו לנסיגה של האתר.
יש כותבי תוכן לאתרים אשר גובים מחיר לפי מילה, עשרים עד ארבעים אגורות למילה ואפילו יותר, ומנגד יש כותבי תוכן איכותיים שמחיר הכתבה נקבע בהתאם ליכולת של הכותב להגדיר להאדיר ולשבח את המוצר ולהניע לפעולה כך שכמות המכירות תוכפל ותשולש. כמובן שכותב תוכן מסוג זה גובה את שכרו בהתאם לתועלת שכתיבת התוכן השיווקי מביאה לאתר.
יש שיטת תמחור נוספת אשר גובה מחיר בהתאם לשעות המושקעות בכתיבת התוכן לאתרים וגם כאן ישנם מחירים שונים, כי ככל שהכותב בעל ניסיון רב יותר וככל שיש לו הוכחות על הצלחות בשטח הכתיבה לאתרים, כך יוכל לגבות מחיר בהתאם לתועלת שיביא ללקוחותיו.
בנוסף, יש גם סוגי כתיבה שונים בהתאם לכך גם המחירים שונים. כתבות שיווקיות כמו “על אודות” שירות או תיאור של מוצר, תוכן עבור דף הבית וכתבה שיווקית לבלוג יעלו יותר מכתבות אינפורמטיביות.
תוכן איכותי וזול לא קיים. כתיבה של תוכן איכותי עם ערך לוקחת זמן ודורשת מחשבה ומקצועיות ובאה לידי ביטוי במחיר הכתבה. כדי שהתוכן גם יגרום לקידום האתר וגם יכבד את בעליו, התוכן צריך להיכתב בשפה רהוטה, בשפה זורמת ומעניינת ללא שגיאות כתיב וסגנון.
תכנים זולים לא די שלא יועילו לאתר אלא יפגעו באתר ובבעליו, תוכן יקר, אך איכותי יקדם את האתר וימתג את בעל האתר כמומחה מוביל בתחומו.
לסיכום, לא כדאי לחסוך בכתיבת תוכן. כתיבת תוכן לאתר מחיר, אינו הפרמטר החשוב, אלא איכות התוכן.
אולי יעניין אותך שירותי קופירייטינג