קידום אתרים אורגני הוא הליך שבאמצעותו מקדמי האתרים מבצעים פעולות שונות ש”ידחפו” את אתר הלקוח שלהם במעלה תוצאות החיפוש בגוגל (וכך גם במנועי חיפוש אחרים). על תהליך הקידום יש מאות פרמטרים המשפיעים על מיקום האתר ביחס למתחרים, חלקם ידועים וחלקם שמורים היטב בחדרי חדרים במשרדי גוגל. חלק מתהליך הקידום של כל חברת קידום אתרים כיום, גם בארץ וגם בחו”ל, היא באמצעות מאמרים ופיזורם ברשת.
מה הכוונה מאמרים לצורך קידום אורגני?
גוגל מעוניינת להציג לגולשים שלה תוצאות רלוונטיות, עדכניות וסמכותיות. ברגע שאתרים שונים מקשרים אל האתר שלנו זה מראה לגוגל שהאתר שלנו סמכותי. כיצד זה מתבצע? ובכן אתר לא רלוונטי שהתוכן בו לא טוב או לא עדכני, אתר מיושן שמתעדכן לעתים רחוקות – כנראה לא יקבל המלצות מרחבי הרשת יותר מדי, הגולשים שכבר יגיעו אל האתר כנראה יצאו ממנו מהר ובטח שלא ישתפו את התוכן שלו או יקשרו אליו מרחבי הרשת. כאשר אנו מעלים מאמר שלנו במקום כלשהו ברשת ומקשרים מתוך המאמר אל האתר שלנו – אנו עוזרים לאתר שלנו לצבור נקודות חיוביות נוספות אצל גוגל וככל שנצבור יותר כאלה כך נוכל להתקדם ולהוביל את המתחרים שלנו בתוצאות החיפוש.
אל תפספסו קופירייטינג – כל מה שצריך לדעת!
2 דגשים חשובים לכתיבת מאמרים לצורכי קידום אתרים:
- שילוב של מחקר מילות מפתח מתאימות במאמר – אם העמוד שיקשר אליכם יהיה יותר רלוונטי לתחום העיסוק שלכם הקישור יהיה גם איכותי ורלוונטי יותר. למשל אם האתר עוסק בעריכת דין, תרצו וודאי לקשר אל האתר שלכם מתוך עמוד ברשת (לצורך הדוגמה העמוד שבו מופיע המאמר שלכם שפרסמתם ברשת) שעוסק בתחום עריכת דין או באחד מנושאיו הרבים. לכן אם תשלבו את מילות המפתח במאמר שתפרסמו ברשת זה ייתן לגוגל מושג במה המאמר העוסק ובכך שהקישור שלכם הוא רלוונטי.
- קישור לאתר מתוך מילת מפתח רלוונטית –על מנת לחזק את טבעיות הקישור ולבצע קידום אתרים טוב יותר, כדאי להוציא אותו מתוך מילת מפתח רלוונטית לעמוד הייעודי אליו אתם מקשרים. לדוגמה: אם יש לכם אתר בנושא הדברות ואתם רוצים לקדם עמוד פנימי בנושא הדברות נמלים אז כדאי להוציא את הקישור לעמוד הפנימי מתוך מילת המפתח הדברות נמלים בתל אביב.
היכן ניתן לפרסם אותם?
קידום אתרים מקצועי מתבסס על פרסום מאמרים ברחבי הרשת והכנסת קישורים לאתר. כדי לבנות מערך קישורים נאה לאתר כדאי יהיה לפזר את המאמרים הנכתבים לצורכי קידום במגוון רחב של אתרים ברחבי הרשת, אולם כדאי להתחשב ברלוונטיות הקישור ובסמכות האתר ממנו אתם מקשרים. קישור איכותי אחד יכול להיות שווה יותר מאלפי קישורים פשוטים.
עוד על קידום אתרים