בכל שנה ניתן לראות כיצד קידום בגוגל הופך לפרקטיקה מתוחכמת ומטורפת יותר ויותר. אנשי השיווק באינטרנט משפרים את השיטות והאסטרטגיות שלהם, מנועי החיפוש משפרים את המוצר שלהם, ומותגים מכל סוג של תעשייה אפשרית ממשיכים לראות את ההשפעה המהותית שיש לקידום בגוגל על המכירות שלהם. קידום אתרים באינטרנט עבר דרך ארוכה מאוד מאז ההתחלה הצנועה וכיום זהו נחשב לאחד מהתחומים המשמעותיים ביותר בשיווק הדיגיטלי.

קידום בגוגל – השמועות על מותו היו מוגזמות

לפני כמה שנים ראינו תזוזה משמעותית בצורה שבה אנחנו מבצעים קידום בגוגל, כשהמידע אודות מילות המפתח שהגולשים מגיעים דרכן לאתרי האינטרנט הוסר על ידי גוגל. זה לא אומר שהקידום בגוגל, המבוסס על מילות המפתח האלו, נעלם מהעולם אלא שהיה רק צורך לאמץ מדדים חדשים לביצועי התהליך.

כל עוד אנחנו מתמקדים ביצירת חווית משתמש ותוכן איכותי עבורי הגולשים, הקידום בגוגל ימשיך להיות אפקטיבי ויעניק לעסק נוכחות משמעותית במנוע החיפוש, המתורגמת בתורה לתנועה רלוונטית לאתר. בדרך הנוכחית בה מנועי החיפוש מתפתחים, אין סיכוי שתהליכי הקידום האורגני בגוגל ייעלמו מהעולם בעתיד הנראה לעין – למרות מה שאולי שמעתם. צריך תמיד לזכור שגוגל הוא לא רק מנוע החיפוש העיקרי שנמצא בכתובת  www.google.com. גוגל עומד מאחורי מגוון גדול של מוצרים – למשל, חנות האפליקציות במכשירי אנדרואיד, וחיפוש הווידיאו ביוטיוב ועוד. קידום בגוגל כבר מזמן שלא מתמקד רק בדפי האתר, אלא במכלול המדיה המקיפה אותו, על מנת לנתב את כל ערוצי התנועה ולהמיר גולשים ללקוחות.

לא משנה אם העסק שלכם הקים רק עכשיו את אתר האינטרנט שלו או שאתם שועלים וירטואליים ותיקים, ככל הנראה התנועה האורגנית היא אחד הערוצים החזקים ביותר שמובילים גולשים לאתר שלכם ובהתאם אחראים לנתח משמעותי מהמכירות. בהתאם לכך, קידום בגוגל יכול להשפיע באופן מהותי על השורה התחתונה שלכם.

אולי יעניין אותך: 3 דרכי הפרסום הטובים ביותר במובייל

קידום בגוגל – רק שאלה בבקשה

למרבה הצער, בעלי עסקים רבים נופלים בחכתם של חאפרים תחת הכובע של "מומחי שיווק" המנסים למכור להם "שירותי קידום בגוגל" שבסופו של יום מביאים לאפס תוצאות. זה לא קידום בגוגל.

הגולשים מחפשים בגוגל כשיש להם שאלה; בין אם החיפוש שלהם הוא באמת שאלה ישירה כגון – "כמה עולה אייפון 6?" או שמגולמת בו שאלה – "אייפון 6 מחירים". גם כאיש מקצוע המתמחה בקידום בגוגל וגם בתור בעל העסק שמעוניין למשוך את הגולשים אליו, אתם צריכים לחשוב מראש על השאלות שיכולים להוביל לתוכן שלכם, לפי המוצר שאתם מוכרים או השירות אותו אתם מספקים.

התוכן באתר שלכם צריך לתת תשובות מתאימות לשאלות האלו. בדוגמה הקודמת, העמוד אולי יתחיל בכותרת: "אייפון 6, רק 2,199 ₪". לעשות את המחקר מילות המפתח המתאימות ואת השאלות המתאימות למילות המפתח האלו הוא אחד הכלים החשובים ביותר של קידום בגוגל, אם כי לעיתים אחד המורכבים ביותר.

לא משנה אם יש לכם עובד חברה אמון על קידום בגוגל, או שהעסקתם חברה חיצונית שמתמחה בתחום, מה שחשוב בסופו של דבר הן התוצאות – אם כי לאו דווקא תוצאות החיפוש עצמן. אנחנו נמצאים בעידן החיפוש האישי, בו כל גולש רואה תוצאות חיפוש המותאמות לו. לכן חשוב לך כבעל עסק להציב מדדי ביצועים שונים כאשר מתבצע קידום בגוגל באתר שלך. זוהי אחת היכולות הגדולות ביותר של המדיה הדיגיטלית בכלל ושל פרסום בגוגל בפרט – הכול מדיד. אפשר לדעת בדיוק רב מאיפה הגיע הגולש לאתר, מה הוא עשה שם, מתי הוא עזב ואחרי כמה זמן, ולאחר מכן אפשר – וצריך! – להתאים את התוכן, את המסרים ואת הצעות המכר בהתאם למידע שנאסף.

קידום בגוגל צריך להיות חלק מתמהיל האתר והשיווק שלכם לאורך כל חיי העסק, כשכל הזמן עובדים במטרה לשפר את היכולת שלכם ושל התוכן שלכם, להיחשף ליותר אנשים וליצור להם חוויה טובה יותר.