ישנם הרבה מאוד בעלי עסקים שמפרסים בגוגל את העסק שלהם אבל לא בטוח שהם מנצלים את מלוא הפוטנציאל שקיים במערכת המדהימה הזאת. היכנס עכשיו למאמר שהכנתי במיוחד בשבילך.
התחרות לנראות בתוצאות החיפוש קשה וחברות רבות משקיעות תקציבים גדולים מאד כדי להבטיח שה”דגל” הווירטואלי שלהן יתנוסס מעליהן. לצד הקידום האורגני ,קידום ממומן בגוגל (המכונה גם PPC , או Pay per click ) יכול לתפוס נתחים חשובים מהנדל”ן של תוצאות החיפוש עבור המותג שלכם – ואם אתם לא נמצאים שם, בטוח שהמתחרים שלכם יהיו.
פרסום ממומן – החצי השני שלך
קודם כל, אם העסק שלכם כבר מבצע קידום אורגני, אין סיבה שלא להוסיף לתמהיל השיווק באינטרנט שלכם גם את הפרסום בגוגל Ads מחקרים רבים לאורך השנים מעידים שלמודעות הממומנות יש השפעה חיובית על שיעור הלחיצה של הגולשים בתוצאות האורגניות – כלומר, הגולש רואה גם תוצאה אורגנית וגם תוצאה ממומנת, מה שמעלה את הביטחון שלו באתר ומעודד אותו להיכנס. מלבד זאת, כמובן של קידום ממומן בגוגל יש יתרונות בפני עצמו, אם כי אף ערוץ שיווק אינו נמצא לחלוטין בוואקום.
ראשית, הדבר שעומד בבסיסו של הקידום הממומן ומה שהופך אותו לכלי חזק כל כך – משלמים רק עבור גולשים מתעניינים. קידום ממומן הוא מאד ישיר, אתה יודע בדיוק עבור מי אתה מוציא כסף ומשלם רק כאשר גולש שמעוניין במוצר/ שירות לוחץ על המודעה. זאת בניגוד לפרסום מסורתי, בו משלמים סכומים קבועים עבור תפוצת הפרסום ומקווים שקהל היעד ייחשף אליה, בלי לדעת באמת אם זה עובד.
אפרופו תקציבים, קידום ממומן בגוגל מאפשר לכם לקבוע את התקציב במדויק, בכל נקודה שתרצו. אפשר (ורצוי) להציב מגבלה על התקציב המנוצל מדי יום – זה לא רק חוסך כסף אלא גם נותן אותות למידת האפקטיביות של הקמפיין. אם אנחנו רואים שהתקציב היומי מנוצל במלואו כל יום, אפשר להבין שיש ביקוש ומקום לגדול. אם במשך תקופה מסוימת, הקמפיין אינו מגיע לתקרה היומית שלו בכלל, כנראה שהטלנו רשת מצומצמת מדי ואנחנו צריכים לפנות לקהל רחב יותר. זכרו שלמרות שקיימת האפשרות להגביל את התקציב, קידום ממומן בגוגל לא ייתן תוצאות קסם אם לא נשקיע מספיק כסף. לא עשינו כלום אם המודעה שלנו מופיעה רק בפעם ביום, במילת מפתח אחת.
קידום ממומן – הקהל הנכון ברגע הנכון
היתרון הגדול השני של קידום ממומן בגוגל מול קידום אתר אורגני, מעבר ליכולת לשלוט בתקציב באופן מדויק מאד, היא גם היכולת להגיע לקהל ספציפי – לא רק על פי תחומי העניין, אלא גם בהתאם לזמנים שונים ביום ואפילו לפי מיקום גיאוגרפי (אם כי הפיצ’ר הזה קצת בעייתי בישראל. בפרסום לחו”ל הוא עובד נהדר). למערכת הקידום הממומן בגוגל– AdWords יש אפשרות להדליק ולכבות את המודעות שלכם בשעות שונות ביום, וגם לקבוע לוח זמנים לימים שונים. אפשר גם להתאים את התקציב הכולל ואת העלות ללחיצה בהתאם ללו”ז הזה. וכמובן שאפשר לכוון מודעות לפי מכשירים שונים: מחשבים, ניידים או טאבלטים.
כל היתרונות האלו של קידום ממומן בגוגל נארזים לתוך חבילה אטרקטיבית עם דובדבן בראשה – אתם יכולים להתחיל, להפסיק, לשנות ולעדכן את הקמפיין שלכם בכל רגע נתון ולראות תוצאות כמעט מידיות. שלא כמו ערוצי שיווק אחרים שדורשים הנחת תשתיות וזמן עד שרואים מה קורה בשטח, כל מה שנידרש כדי לעשות שימוש בקידום ממומן זה לקבוע תקציב, לתת אמצעי תשלום ולבנות את הקמפיין. העלאת קמפיין חדש לאוויר בידיים של מומחה קידום אתרים או פרסום בגוגל יכולה להסתיים תוך חצי שעה. זה מאפיין שימושי לא רק אם פתאום נפל עליכם בלת”ם ואתם צריכים להרים קמפיין מעכשיו לעכשיו, אלא זה מאפשר לכם לעשות בדיקות, ניסיונות ואפילו להגיב לאירועים בצורה שאף ערוץ שיווקי אחר לא מסוגל, וגם לספק מידע שישמש אחר כך בתהליכים אחרים.
אין ספק שבסופו של דבר, קידום ממומן בגוגל אינו תרופת פלא לכל עסק. לערוץ זה יתרונות רבים, שצריך לעשות בהם שימוש נכון כדי להגיע לקהל המתאים, ואז הקידום הממומן יכול להיות אחד הכלים החזקים ביותר בארסנל השיווק שלכם.